Spørgsmål og svar


GO-CARDs er gratis postkort, som udstilles i egne stativer på mere end 500 caféer og biografer over hele landet. I hvert stativ er der 13 forskellige motiver, som er et mix af reklamekort, kulturkort, kunstkort og vores egne kort.

Vi har vores stativer på udvalgte caféer, spisesteder, spillesteder, uddannelsesinstitutioner og biografer, som er kendetegnet ved at tiltrække en kommercielt attraktiv målgruppe. GO-CARDs kan primært findes i landets fire store byer. Find den nyeste distributionsliste her.

Brugen af GO-CARDs bliver målt af Kantar Gallup i Index Danmark. Generelt er brugerne urbane, aktive, trendsættere, vidende og engagerede, berejste og belæste med penge til forbrug. De lever livet og hænger ikke fast hjemme i sofaen. Se mere her.

På 1 måned er dækningen med GO-CARD mere end 475.000 personer (Index DK/Gallup, H2022). GO-CARD er en del af Gallup PC, hvor mediebureauer og reklamebureauer kan lave særkørsler og se dækningen for de største medier.

I snit bliver der taget 50-60 kort fra hvert stativ og samlet 30.000 kort hver dag. Det bliver til mere end 12 mio. gratis GO-CARDs hvert år.

Undersøgelser viser, at GO-CARDs bliver brugt på en række forskellige måder. På cafeen eller i biografen bliver GO-CARDs brugt som samtalemne eller med direkte inspiration til, hvad man skal opleve eller købe. Kort bliver taget med for at gemme information fx om et vigtigt budskab eller et godt tilbud. GO-CARDs bliver ofte brugt til hilsner til venner og familie fx i forbindelse med fødselsdage og de bliver brugt til dekoration i hjemmet. Det betyder, at et GO-CARD får en lang levetid og bliver set af mange mennesker. Læs mere her.

Ja, faktisk er det de mest populære reklamer. Læs mere om undersøgelsen her. Populariteten kan selvfølgelig ikke mindst ses på de mange kort, der hver dag bliver taget fra stativerne. Brugerne er så glade for GO-CARDs, at de samler på dem, og vi sælger mange stativer til private, der vil lave deres egne udstillinger derhjemme.

Det letteste er at ringe til os på telefon 81 10 18 20 hverdage mellem 8 og 16 og få en snak. Man skal beslutte, hvor ens kort skal udstilles (hele landet eller en region) og i hvilken periode. Kontakt her.

Prisen afhænger af, hvor reklamen skal udstilles (hele landet eller en region) og i hvor lang tid. Jo længere tid en kampagne kører, jo flere GO-CARDs vil der blive trykt, og man kan lave forskellige motiver. Her kan ses en række priseksempler på kommercielle kampagner. Bemærk, at der gælder særlige priser for humanitære budskaber, kulturbegivenheder og uddannelser.

Ja. I prislisten er der en række rabatter fx mængderabat og new bizz-rabat. Derudover er der Book tidligt-rabat på kampagner, der bookes i god tid. Og vi støtter med særpriser til humanitære budskaber og kulturbegivenheder. Kontakt os og lad os beregne nogle konkrete kampagner og tilbud.

Ja. Der skal blot leveres en trykklar fil så er alt med tryk, distribution, udstilling og løbende opfyldning inkluderet.

Ud fra jeres stikord eller grafiske materialer, laver vi mockups på, hvordan det kan blive til populære kort. Vi har også et meget stort arkiv over tidligere GO-CARDs, som I kan bruge som inspiration. Når layoutet skal færdiggøres, og den trykklare fil skal laves, kan vi hjælpe med kontaktinfo på dygtige grafikere.

Efter hver udstillingsperiode opgøres, hvor mange kort, der er taget af de forskellige motiver. Det kaldes aftrækket. Annoncører får efter endt kampagne en rapport med aftrækket af deres kort.

Nogle gange fortsætter et motiv efter den købte kampagneperiode (”videreudstilling af restkort”). I disse tilfælde estimeres aftrækket efter den ordinære kampagneperiode ud fra, hvad der forsvinder fra lagrene ved genopfyldning samt tilbagemeldinger fra vores bude. Når restkortene bliver videreudstillet, vil det reelle aftræk blive højere end det estimerede.

For at lave et GO-CARD, der bliver taget mange af, er der en række gode råd – se mere her. Bemærk, at et højt aftræk, ikke altid er det eneste kommunikationsmål - nogle GO-CARDs er tænkt som outdoor-reklame i miniformat, hvor budskabet er meget synligt på forsiden. Andre indeholder et godt tilbud, der kun er relevant for en særlig gruppe.

Vi har distributionskontorer i København, Aarhus, Aalborg og Odense og vores egne cykelbude, der kører ud på budcykler med friske forsyninger af GO-CARDs til udstillingsstederne. Enkelte ruter, fx til Roskilde og Helsingør, bliver kørt med bil.

Hver torsdag er der udstillingsstart, og de nye kort distribueres til caféerne. Sommer og vinter har vi dobbeltperioder, hvor der er nye kort hver anden torsdag.

Man vil kunne møde GO-CARD-stativer på caféer og i biografer, hvor der kun er nogle få kort tilbage. Samlet bliver der dagligt taget mere end 30.000 kort fra vores stativer, så kortene er simpelthen blevet taget. De mest populære udstillingssteder besøger vi flere gange om ugen for at tilse stativerne og fylde op med friske forsyninger af kort. Til en typisk kampagne trykkes der 33.000 GO-CARDs til de 540 udstillingssteder. Det giver i snit 60 kort pr. café, så der kan hurtigt blive ”udsolgt” af de mest populære motiver.

Som udgangspunkt er et GO-CARD i A6-størrelse i enten højformat eller tværformat. Find materialespecifikationer her. Men det er muligt at lave GO-CARDs i alle mulige størrelser og faconer. Man kan også få lavet dobbeltkort eller udstille booklets i GO-CARD-stativerne. Se mere her med eksempler på særlige formater.

Der er en række egenskaber, som gør GO-CARDs til et unikt medie.
- GO-CARD er det mest populære reklamemedie bl.a. fordi kortene er gratis og tilbyder brugerne en reel værdi.
- Målgruppen opsøger selv stativerne med reklamer, og vælger dem de vil have. Det betyder, at man er sikker på, at brugerne har interesseret sig for den konkrete annonce.
- Målbart. Efter en kampagne, ved man, hvor mange kort, der er taget og kan beregne en effektiv kontaktpris. GO-CARD har meget lave pris pr. ”klik”. Læs mere her om effekt.

Ja. Vi distribuerer også flyers, magasiner og samples til cafépublikummet i vores store netværk. Læs mere om distribution her. Det er også muligt at overtage toppen af GO-CARD-stativerne og bruge det til sit budskab. Læs mere om Topboards her.

Ja. Læs mere på Freecard World, som også har en samling af links til udbydere i forskellige lande. Fx i Tyskland har Edgar Freecards 4.900 udstillingssteder og CityCards har 7.000 udstillingssteder!

Ja. Det koster 300 kr. ekskl. porto. Læs mere her.

Vi er altid interesserede i nye spændende udstillingssteder med den rette kvalitet. Send gerne dit tip på info@go-card.dk

Ja. Vi kan hjælpe med tryk af postkort i den helt rigtige GO-CARD-kvalitet. Der kan også købes små bordstativer, så kortene kan udstilles, hvor det passer jer. Læs mere her og kontakt os.