Mere end 475.000 brugere af GO-CARDs hver måned


Netværket med caféer og biografer er nøje udvalgt for at sikre kontakt til en attraktiv målgruppe. GO-CARD kan findes på 500+ af de smarteste caféer, spisesteder og lækreste biografer i Danmark.

Dækningen på 30 dage er hele 478.000 personer (Index Danmark/Gallup 2023 2H/2024 1H). Det er personer, der aktivt har taget, videregivet eller modtaget GO-CARDs.

Hertil kommer alle dem, der bliver eksponeret for budskabet på caféerne uden selv at tage et kort, eller som ser GO-CARDs hjemme hos venner på køleskabet, på fødselsdagsborde osv. (Læs om effekt på flere niveauer).

GO-CARD er målt i Index Danmark/Gallup. Det betyder, at alle bureauer med adgang til Indexet let kan lave særkørsler på relevante målgrupper og beregne dækningen med GO-CARD.




En yderst interessant og kommercielt attraktiv målgruppe

De er aktive, trendsættere, vidende og engagerede, berejste og belæste med penge til forbrug. De lever livet og hænger ikke fast hjemme i sofaen. Hent den samlede GO-CARD målgruppebeskrivelse med en masse data her:





17 facts om brugerne

Her er en række interessante karakteristika, hvor GO-CARD-brugerne særligt adskiller sig fra resten af befolkningen. (Index Danmark/Gallup 2022 2H/2023 1H).


✓ Køn og alder
66% af brugerne er kvinder og 34% er mænd. 36% er mellem 12 og 29 år mod 26% i befolkningen. Der er flere store familier med børn og unge.

✓ Højtuddannede - eller på vej til at blive det
Der er flere personer med høj uddannelse af mellemlang og lang varighed. Der er også relativt flere elever og studerende.

✓ Storforbrugere af kultur
GO-CARD-brugerne går på museum og kunstudstillinger langt mere end andre. De går også i teatret, til shows og foredrag. De mener, at der skal bruges flere penge på kunst og kultur.

✓ Musikelskere
De elsker musik og det er både pop, rock, elektronisk, jazz og klassisk. De går meget oftere ud og oplever musik live.

✓ Filmnørder
De går i biografen og de både køber og lejer film online og de storstreamer film og serier. De følger med i nyheder om film.

✓ Belæste læseheste
GO-CARD brugerne er nysgerrige og videbegærlige. De læser både faglitteratur og skønlitteratur meget mere end andre. De læser også e-bøger, magasiner og lytter til lydbøger og podcasts. De er mere villige til at betale for indhold på nettet.

✓ Aktive og udadvendte
Det giver næsten sig selv. GO-CARD-brugerne er udadvendte og dyrker bylivet. De går bl.a. på café, restauranter og vin- og cocktailbarer mere end andre.

✓ Glade for mad og kvalitet
De er på alle måder optagede af mad, både ude i byen og hjemme med madlavning. De er meget interesserede i madlavning og sund ernæring. Når de laver mad skal det gerne være vegetarisk, økologisk og efter nye opskrifter med nye produkter.

✓ Engagerede
De følger nyhederne mere end andre. De er politisk interesserede i alt fra forurenings- og miljøspørgsmål til erhvervspolitik, EU, jobmarkedet og boligmarkedet.

✓ Aktivt humanitære
De deltager gerne i frivilligt og velgørende arbejde. De er også oftere medlemmer af velgørende, miljø og humanitære organisationer – og de overvejer i høj grad at anskaffe sig flere medlemskaber.

✓ Trendsættere
De prøver nyheder før venner og bekendte, de følger med i nyt om kultur, bøger, film og musik og prøver fx hyppigt nye produkter til madlavning.

✓ Miljøbevidste
Målingerne fra Gallup viser også, at GO-CARD-brugerne er meget optagede af miljøspørgsmål, og de sætter handling bag ordene. De køber mere end andre miljøvenlige produkter, økologiske og lokalt producerede. De er opmærksomme på at nedbringe CO2-mængden i deres forbrug.

✓ Dyrker sundhed og sjæl
De er meget interesserede i sundhed, helse og wellness. De dyrker oftere motion og gør i det hele taget en indsats for at passe godt på krop og udseende. Også åndelige og religiøse emner er de særligt interesserede i.

✓ Lækre fashionistas
GO-CARD-brugerne er meget interesserede i tøjmode, makeup og smykker. Både mænd og kvinder bruger hudplejeprodukter meget mere end andre, og deres forbrug på tøj, sko og smykker er højt.

✓ Berejste
De har stor interesse for rejser, og de er meget berejste. Både i Danmark, Europa og resten af verden, med fly og bil for at nyde kultur, sol og sne. De tager også gerne en forlænget weekendferie og lejer sommerhus i Danmark.

✓ Penge til forbrug
En stor andel udtrykker, at de elsker at bruge penge på sig selv, og de køber ofte produkter med inspiration fra reklamer. De betaler gerne ekstra for kvalitetsprodukter og luksusprodukter. De er gerne først med det nye, og de har et højt månedligt rådighedsbeløb til forbrug.

✓ Fællesskabsorienterede og moderne-fællesskabsorienterede
I Gallup Kompas beskrives denne gruppe som: Kulturkonsumenter, akademikere og samfundsengagerede. De er åbne overfor omverdenen, tolerante, medmenneskelige og optaget af økologi.

Tag fat i os - eller dit mediebureau - når du vil vide mere om de attraktive GO-CARD-brugere.

Find inspiration til udformningen af jeres GO-CARDs og se eksempler på kreative muligheder her.