Inspiration til jeres GO-CARDs

GO-CARDs er et unikt medie, hvor brugerne aktivt opsøger reklamerne og vælger dem, de vil have. Kortene bliver taget med, de får en lang levetid og kommer ud til mange mennesker.
Her er en masse inspiration til udformning af stærke GO-CARDs, der bliver omdrejningspunkt for samtale og en del af målgruppens liv.
Se eksempler på Valentines og påske-GO-CARDs her.
Se en masse eksempler på jule-GO-CARDs her.
Gode tips
Her er først et par generelle input om, hvordan man kan lave GO-CARDs, der fanger opmærksomheden, og hvor budskabet står skarpt.
1) Tease & turn
Udnyt, at cafégæsterne bruger tid på kortene, når de står foran stativet. De vender og drejer dem, tjekker forsiden og læser på bagsiden.
Med GO-CARD er der mulighed for at fortælle en historie fra forside til bagside og aflevere en pointe. Man vil gerne have pirret nysgerrigheden af billedet eller teksten på forsiden, før man får opklaret sammenhængen gennem budskabet på bagsiden.
Eksempler:
Politikens Forlag: Lydbøger
Libresse: Ønsker en dejlig sommer
Skipper's Pipes: Stik piben ind og lyt mere
2) Brug bagsiden
På bagsiden af kortene er der rigtig god plads til salgstekst, produktbilleder, priser, webadresse, logo osv. Udnyt at brugerne vender og drejer kortene og giver sig tid til at nærstudere dem.
Der er også 4-farvetryk til rådighed på bagsiden, så der er mange muligheder. Brugerne kan godt lide, at der også er plads til at skrive et personligt budskab på kortet, så fyld ikke hele bagsiden ud.
Eksempler:
Københavns Kommune: Passer du på miljøet?
Bauhaus: #mitbauhausprojekt
Matas: Plaisir for Young Skin
3) Visuelt
Lav et GO-CARD med et dekorativt eller iøjnefaldende motiv på forsiden, så er succesen i hus.
GO-CARDs har en høj gemmeværdi og bliver udstillet på opslagstavler og køleskabsdøre derhjemme. Brugerne elsker både de smukke og de provokerende motiver, de finkulturelle og de poppede. Visuel styrke er en genvej til målgruppens hjerter.
Eksempler:
Økologisk Landsforening: Det er dit valg
Royal Unibrew: Pift, støtter byens street art
Davids Samling: Udstilling, Martinus Rørbye
4) Udnyt pass-along effekten
Man kan udnytte, at rigtig mange kort bliver taget, fordi de skal gives videre til andre. Et populært GO-CARD kan lægge op til at blive delt, fx med et sjovt, stærkt eller kærligt udsagn.
Eksempelvis kort med "Tillykke" eller "Invitation" får altid høj opmærksomhed og et højt aftræk.
Eksempler:
UIP: Marry Me, biografpremiere
Duracell: Husk batterier til gaverne
KiMs: Mastermix og Hyggemix
Begivenheder og højtider
Det er meget udbredt at lave GO-CARD-kampagner, der lægger sig op af årets højtider, mærkedage, sæsoner og store begivenheder.
Lav GO-CARDs til nytår, Valentines, påske, mors dag, sommer, Pride, Halloween osv.
Julen er den største begivenhed, hvor stativerne er fyldt med kreative og festlige kort.
Se eksempler på Valentines og påske-GO-CARDs her.
Se en masse eksempler på jule-GO-CARDs her.
Kreative løsninger
GO-CARD er en legeplads for kreative ideer, og mediet udvikles konstant.
Regionale kort
Der kan laves individuelle motiver, der udstilles i forskellige dele af netværket. Eksempelvis har Magasin lavet målrettede kort til København, Aarhus, Odense og Aalborg.
Flettede motiver
Har I flere motiver og budskaber til samme kampagne er flet en mulighed. Her kan laves en serie med 2 til 6 forskellige kort, der flettes, så de ligger på skift.
Det giver god respons hos brugerne, når de tager det forreste kort, og der afsløres flere motiver bag ved.
Stans/perforering
En af de mest brugte effekter er udstansning og perforering, hvor der kan laves kreative kort, som aktiverer brugerne.
Eksempelvis har Dansk Sygeplejeråd og 365discount lavet kort, hvor der kan trykkes dele ud af kortet, der kan bruges separat, fx som dekoration og på gaver. Og Ritter Sports kort kan deles, så de får samme form som produktet.
Op til jul er det meget populært at lave GO-CARDs, der kan deles og bruges som til og fra-kort. Med udstansning kan der også laves julepynt og kravlenisser. Se siden med eksempler på jule-GO-CARDs her.
Brætspil!
Med stans og perforering er der bl.a. lavet backgammon og kryds og bolle-spil, hvor brikkerne kan trykkes ud af GO-CARD'ene.
GO-CARDs i størrelse XL (Oversize)
GO-CARDs kan laves oversize, så de er bredere eller højere end normalt.
Det kan give ekstra synlighed og endnu mere plads til budskabet.
Oversize med udstansning og afrensning
Ekstra store kort, der er udstansede i særlige forme, er bl.a. brugt kreativt af Pepsi Max, Bo i Nord og Københavns Kommune.
Dette er eksempler på exceptionelt populære kampagner.
Specialfarver, guld og sølv
Lad jer ikke begrænse og brug stærke farver. Der kan trykkes specialfarver fra Pantone-skalaen. Det inkluderer også metallic, som guld og sølv, og neonfarver.
Skinnende lakker og spejleffekt
Her er nogle lækre effekter, der kan give kortene et ekstra pift. Men det fungerer ikke på en skærm - de skal opleves i virkeligheden!
Der kan også laves kort med skrabelak, relieflak og duftlak.
Kontakt os, så sender vi en stak med inspirationskort.
GO-CARDs med blomsterfrø
Go green og giv liv til altankasser, haver og vejsider med frøposer.
Vi har en leverandør, der kan lave poser i den rigtige kvalitet, hvor der også er god plads til tryk på forside og bagside. Vælg mellem blomsterfrø, krydderurter og grøntsager af mange slags.
Frøkort er meget populære og en mulighed for at give en ekstra dimension til kommunikationen.
Dobbelte og flerfløjede kort
Alt i A6-format passer perfekt i GO-CARD-stativerne. Der kan laves dobbeltkort og flerfløjede kort med flere sider.
Det nyskabende danseteater Bora Bora bruger fx GO-CARDs til at fortælle om kommende forestillinger. Programmerne på 6 sider er smart lavet, så de passer i stativlommerne.
Dobbelte og flerfløjede kort
GoGreen Danmark laver guides til en mere bæredygtig hverdag, fyldt med inspiration. De er distribueret via GO-CARD-stativerne.
Klistermærkekort
Der kan laves klistermærkekort - både hvor hele forsiden kan tages af som en stor klæber - og hvor der er udstanset en stribe forskellige mærker.
De kan produceres med ikke-permanent klæber, så mærkerne er aftagelige.
Synergi mellem GO-CARDs og Topboards
Det er også muligt at bruge topskiltene på stativerne, der ellers normalt er reserveret til GO-CARD selv.
Topboards bruges i synergi med GO-CARDs i stativet.
Se flere eksempler på Topboards her.
Hele stativet!
En kreativ udnyttelse er simpelthen at overtage hele stativet i en periode, så der er fuld tryk på synligheden. Man får alle 13 pladser og flere hundrede tusinde GO-CARDs.
Denne unikke mulighed er kun benyttet få gange. Eksempelvis har Nordisk Film gjort det i forbindelse med filmpremierer, og Gyldendal har fyldt hele stativet med poesikort til de bogelskende GO-CARD-brugere.
Kontakt os
Tag fat i os og lad os få en snak om jeres ideer. Vi giver kreativ sparring, indhenter produktionspriser og laver visuelle mockups på, hvordan jeres kort kan se ud.